Golf

Möre Golfklubb erbjuder golf på en 18-hålsbana i ett öppet landskap där vinden har en inverkan på spelet. Banan kan spelas såväl kort som lång.

Glöm inte att hålla utkik efter havsörnsparet vid hål 12 och 13.

Avsluta rundan på vår restaurang med en god bit mat och en härlig utsikt från altanen ut mot banan.

Slopekalkylator

Hyr golfbil när du spelar golf på Möre GK

Det finns möjlighet att hyra golfbil under ditt spel hos oss. Vi kräver inte läkarintyg men har du läkarintyg får du hyra till rabatterat pris. Vi ber dig boka din bil i förväg, då vi märkt en ökad efterfrågan på bilar under senare år.

Priser hyra av golfbil
Typ Pris
Med läkarintyg 250 kronor
Utan läkarintyg 390 kronor

Boka speltid

Vi rekommenderar alla att boka speltider via MinGolf alternativt logga in direkt från rutan nedan eller via vår terminal. Detta ger dig som medlem eller gäst större flexibilitet då du direkt kan välja den tid du vill. Det är möjligt att boka tre veckor i förväg och bokningen är tillgänglig dygnet runt. Du kan även ringa till klubben på telefon 0486-219 14 under kansliets öppettider för personlig service.

Du kan betala med kort i vår terminal. Efter bokning och betalning får du ut scorekortet direkt i terminalen. Det går också bra att betala med Swish.

Aktuellt bokningsläge

Greenfee

Greenfee på Möre GK varierar över säsong, veckodag och tid från 300 kronor till 600 kronor. När du spelar din golf hos oss så betalar Golfhäftet 300 kronor. Golfhäftet kan inte användas i kombination med andra rabatter. Vi välkomnar gruppbokningar och privata tourer. Kontakta oss för mer information och bokning.

Möre GK tar emot utfärdat SGF introduktions-, PGA-, SGA- och GAF-kort. Om inget annat är överenskommet så kan dessa användas vid ett tillfälle per år. Om man avser att använda frikort så ska det anmälas till kansliet minst en dag i förväg, annars har kanslipersonalen rätt att neka fritt spel.

För att greenfeebiljetter ska gälla måste årtalet 2023 vara tryckt på biljetten. Alla andra anses förbrukade.

Boka

För Greenfeeavgifter hänvisar vi er till MinGolf där ni bokar tider. Klicka på knappen nedan och logga in. Golfhäftet betalar 300 kronor i Greenfee alla dagar året runt.

Greenfee-samarbete 2023 (Gäller gäster hos Möre GK)

Klubb Avgift
Nybro GK 290 kr*
Emmaboda GK 290 kr*