En av södra Sveriges bästa banor med greener i toppklass!

Möre Golfklubbs 18-hålsbana ritades som en mästerskapsbana av Tommy Nordström, och invigdes i augusti 1991. Banan breder ut sig över Möreslätten och erbjuder fantastiska möjligheter till golfspel i vacker småländsk parkmiljö, nära kusten mellan Kalmar och Karlskrona.

Banan karaktäriseras främst av sina stora upphöjda greenområden och dess vaktande bunkrar. Flera hål följer den vackra Bruatorpsåns slingrande ned mot kusten. Du kan spela banan från fyra separata grästee (vit spelas 6 378 meter medan vår nya röda slinga spelas 4 678 meter) – Du väljer själv din utmaning.

Tidig bana tack vare det gynnsamma klimatet

Tack vare det gynnsamma klimatet längs kusten kan vi hålla vår bana öppen på ordinarie greener och tee större delen av året. Detta innebär även att banan oftast håller en hög kvalitet redan tidigt på våren, något som gör att många privata tourer, träningsgrupper och större sällskap väljer att starta säsongen hos oss.

Anläggningen ligger i Söderåkra i direkt anslutning till E22 – tre mil söder om Kalmar och fem mil norr om Karlskrona.

Vi önskar dig varmt välkommen till Möre Golfklubb!

Möre GK scorekort